В началото социалните мрежи бяха бавни по начина, по който позволих на бизнеса да се свърже с потребителите, но в последните години цялата тази неизвестност изчезна. Особено през празничния сезон, социалната мрежа е основната търсеща машина за пазаруващите и изглежда, че тенденцията ще продължи в бъдеще.
Едно от последните изследвания на GFK показа, че 50% от пазаруващите са склонни да погледнат в социалните мрежи като първоизточник на информация преди да вземат решение за покупка. Социалните мрежи се превръщат в ключов играч и изглежда влиянието им дори ще се засили догодина.
Разбира се новините са положителни за маркетолозите, особено за онези, които са похарчили много пари за мащабни PPC пазари в рекламната мрежа на Google и Yahoo. Маркетингът в социалните мрежи е по-евтин, достъпен и в моментът цените на рекламата са сравнително приемливи, така че маркетолозите нямат оправдание да не се оставят на гребена на социалните мрежи и медии.