В свой блог пост, служител на Google, Saurabh Sharma, разкрива, че гигантът в търсенето е в процес на пускане на URL-та за Google+ профили и страници. URL адресите, които се къстъмизират са подобни на тези, които Фейсбук предложиха преди повече от 3 години, а брандовете и хората могат така да споделят страници и профили с фенове и приятели.
Всеки профил в сегашната URL система на Google получава уникален цифров низ за идентификационни цели. Това може би е нормално за вътрешна употреба, но би се оказало трудно да споделите своя URL с други хора от реалния свят.
Пускането на новата функционалност започна миналата седмица за определен брой верифицирани страници и профили, но отскоро новите URL-та ще са широко разпространени. Знаменитостите и брандовете са били първоначалния таргет на Google преди новостта да е достъпна за широката аудитория.
В момента не може да се изиска къстъм URL чрез някаква форма и процесът изглежда, че е частично автоматизиран.
От Google поясниха, че за момента няма точна дата кога нови URL-та ще са достъпни за неверифицирани Google+ потребители. При всички положения, това е една стъпка в правилната посока и функционалност, която мнозина чакат отдавна.