Google в четвъртък по случай 15 годишнината си съобщи за голяма промяна в своята търсеща машина. Описван като най-голямата промяна в основния алгоритъм на търсачката от обявяването на Caffeine през 2010 година, Hummingbird (колибри) е резултат от основно преосмисляне на начина, по който се ранкват страниците, както и промени при индексирането, двата важни елемента, които работят съвместно, за да гарантират успеха на търсачката. Остава да добавим и навлизането на Knowledge Graph-а на компанията и ето че „картината“ става още по-интересна.
За потребителите промяната трябва да доведе до повече персонализирани и по-сложни търсения, но промяната няма да е така очевидна, както мнозина предполагат Например потребител, който търси най-близкият бизнес, предлагащ коли под наем, може да попита „Къде е най-близкия рент-а-кар обект?“ вместо да изпише „коли под наем“. Google може вече да отговаря на сравнителни въпроси като "Кое е по-добро за мен – зехтин или масло?".
Алгоритъмът е в сила от около месец и вече засяга около 90% от търсенията в Google по цял свят. Hummingbird „прочита“ страниците по различен начин, за да се опита да разбере какво точно се казва на всяка страница. Това е много важно, тъй като Google се опитва да разбере как съдържанието е релевантно, какво точно означава и как то е свързано с други страници.
За съжаление, Google не предлага много информация как Hummingbird работи от техническа гледна точка.
Не на последно място Google ще пуска нова версия на приложението Google Search за iPhone и iPad. С ъпдейта, потребителите ще получават известия на различни устойства. Ъпдейтът ще показва и Google Now известия.