От близо година Google въведоха какви ли не промени в своя алгоритъм за търсене и извеждане на новини, но каква полза?
Една от промените бе по-бързото индексиране (Freshness) на сайтовете, което доведе до масово падане на сайтове, тъй като ботовете на компанията обикаляха толкова често и толкова бързо, че сървърите поддържащи уеб страниците не издържаха. В резултат на това Google си измислиха нова кампания, в която обучават уеб мастерите как да оптимизират своите сайтове за по-бързо отваряне, за валидиране на HTML кода им и какво ли не. Докато в същото време инструментите на самата компания често лагват и не работят според принципите, които самата компания изисква. Пример за това е неуспешният проект Google Wave.
Следващите крачки на компанията също си имат имена:
Пингвин (Penguin) - поредният опит за борба със спама - едно от многото животни изяждащи хляба на SEO оптимизаторите и компаниите предлагащи качествено съдържание, което се опитват да лансират в търсачката. Този ъпдейт заедно с Knowledge Grap доведоха до тоталния безпорядък в резултати от търсене на търсачката.
Панда(Panda) - един от сериозните опити на Гугъл да се пребори със спам фермите и от който пострадаха много читави сайтове, докато истинските спам сайтове продължават да просперират.
Knowledge Grap - един от основните причинители на западането на търсачката. Този алгоритъм бе лансиран като новото начало на Интернет - семантичното търсене. Оказа се, че доведе единствено до отпадане на качествените и полезни сайтове с оригинално съдържание и извеждането на нерелативни резултати в търсенето. След този ъпдейт преминах на Bing.
Search Quality Video - от компанията обявиха, че вече извличат много повече контекстна информация от видео съдържанието. Хм, по-точно от видео съдържанието качено на определено място.
Parked Domain - "малък бъг" свали позициите в търсенето на няколко процента Интернет сайтове.
Venice - определян като малък от Google, ъпдейта е свързан с избутването на брандовете напред в търсенето. Да живеят големите компании - смърт за малките!
Ads Above The Fold - както е известно компанията разделя рекламните приходи с издателите на сайтове. Този ъпдейт за пореден път показва късогледството на компанията, като свали позициите на сайтове, показващи реклами намиращи се над съдържанието на страницата. А кой всъщност най-масово прави това в своите резултати от търсене? Досещате ли се?
Search+ - Google обявиха, че увеличават силата на персонализираното търсене (тоест пробутват с още по-голяма сила своя продукт Google+)
Примерите отгоре са едва за 2012г, но са основните причинители за отлива на потребители от основната функционалност на Google - уеб търсачката. След всеки един от ъпдейти продукта става все по-неизползваем и безполезен. До скоро търсенето в блатото на Интернет бе възможно единствено чрез Google Search, но вече с него не е възможно, тъй като самата услуга се превърна в блато, в което компанията просто потъва.