Бе въпрос на време Pinterest да монетаризира трафика си с реклама и ето че дойде и този момент: съоснователят на Pinterest, Ben Silbermann съобщи в блог пост, че социалната мрежа, която царува в света на споделяне на изображения, ще започне да експериментира с промотиране на някои пинове от избрана група бизнеси.
За първия тест от социалната мрежа планират да промотират няколко пина в резултатите при търсене и фийдовете за категории. Например пин от магазин за дрехи може да се промотира при търсене за „Хелоуин“. Никой няма да плаща за нищо за момента, защото от социалната мрежа искат да видят как се развиват нещата и да получат обратна връзка от потребители и евентуални рекламодатели.
От социалната мрежа обещават, че промотираните пинове няма да наводнят фийда, те ще са поднесени деликатно, ще са релевантни и свързани с нещата, от които всъщност се интересуваме, вкусна рецепта или пък ново яко в нашия стил.
Pinterest, социалната мрежа, която проходи през 2010 година, се разраства много бързо и се смята, че е имала над 70 милиона потребителя към юли 2013. В последните няколко месеца социалната мрежа прави различни усилия за по-добре монетаризиране и пуска няколко вида нови пина: за храна, дрехи и филми. Тази стъпка през май е начин да се асоциират изображения с брандове. През юли социалната мрежа взе да прави предложения, базирани на историята от браузъра на потребителя.