Цайтгайстът на нашето време е може би все по-развиващата се онлайн култура. Бизнесът особено внимателно трябва да се справи със задачата с това да промени отношението и очакванията на хората, които са по-взискателни от когато и да е било, защото очакват всичко да се случва онлайн.
Разбира се, ‘виновникът’ за тази тенденция е социалната медия и сливането на бизнес усилията с очакванията на потребителите става все по-осезаемо и възможно с различните канали за социална комуникация и взаимодействие. Ново изследване на J6 Design се опитва да даде измерима оценка на случващото се и да покаже, че всъщност никой бизнес през 2012 и занапред не ще може да си позволи лукса да игнорира силата на социалната медия и желанието за онлайн взаимодействие. Според изследването, има над 2 милиарда потребители онлайн и 85% от клиентите очакват бизнесите да бъдат по-активни в социалните медии. Не е учудващо, че основната причина поради която социалните медии са толкова успешни е, че всички дейности позволяват свързаност. Хората обичат да си говорят и в буквалния смисъл очакват животът им офлайн да е огледало на активността им онлайн. Изследването сочи, че 80% от бизнесите не са ентусиазирани за това как могат ясно да представят своята стойност пред потребителите. Това наистина е шок за онези бизнеси, които не се стремят да развият взаимоотношения в маркетинговата си стратегия.
68% от абонираните за получаване на имейл бюлетин и последователите в Twitter споделят, че биха купили продукт от компания, която ги е ангажирала по атрактивен начин, така че сега е точният момент повече компании да преосмислят стратегиите си.