Социалните медии, след търсенето, са може би следващата апетитна хапка за инвестиции и печалби, защото засягат всеки бизнес и индустрия. Само някои компании обаче правят всичко, за да може техния бизнес да е във вихъра на комуникацията. Това е последния извод на скорошно изследване на Office Arrow.
Според изследването, повечето предприемачи използват социалните медии по-скоро за лични цели, въпреки че са наясно, че социалните медии имат голямо влияние върху бизнес целите им. Малко са също така готови, за да интегрират пари и време, които са нужни за интегрирането на социалните медии в бизнес процесите и цялостните маркетингови стратегии.
Бизнес предприемачите ясно виждат потенциала на социалните медии /88% вярват, че социалните медии имат влияние върху бизнеса/, но си остава въпроса защо никой не предприема агресивни или поне активни стъпки за интегрирането на социалните медии. Цената може да е един аспект на този въпрос, присъствието в социалните медии не е никак евтино. Но по-голяма пречка е липсата на стратегия и специфична посока на действие с фокус върху кампаниите в социалните медии. Повечето предприемачи стигат само до Фейсбук и Туитър от една страна и пренебрегват нуждата да взаимодействат с клиентите си на други платформи, които по-добре пасват на бизнеса им. С други думи, някои канали за социални медии може да не са най-подходящи за определен тип бизнес.
Ясно е от изследването, че бизнес предприемачите не са против социалните медии, но повечето имат нужда от освежаване на настоящата си стратегия.